Nu är det dax igen. Nu är det Borneo som står på tur. Resan kommer att kategoriseras som organiserat kaos. Ta sig dit, ta sig runt....


Vi kommer att flyga till Kuala Lampur, byta flyg och ta oss till Kuching i Borneo... efter detja vem vet.

För att summera, JA ALLT KAN HÄNDA!

__________________________________________________





måndag 28 februari 2011

Regnskog och klattring.

Idag har vi varit ute i regnskogen och traskat runt. For att forklara hur jobbigt detta kan vara sa raknar man 1km/h. Jag har aldrig svettats sa mycket i hela mitt liv. Varenda por stod pa vidgavel och flamtade.
Sag ut som en slang fylld med hal som sprutar ut vatten nar man haller det i halsen. Men skit vad haftigt. Det var som tva grona vagar pa var sida om stigen ibland.


Tur att jag och Veronika har tranat sa vi klarade av regnskogen!!






Vi har aven klattrat i rep uppe i traden, det var jatte kul. Lite laskigt eftersom sakerheten inte ar sa jakla viktig har.
Vi fick fylla i papper om att detta gjordes pa egen risk. Nar vi kom fram kom jag pa att jag aldrig fyllt i mitt pappper.
" Ahh jag gjordet det at dig." Sager pelle.
"Jag skrev under att Lisa ar din narmsta anhorig, jag tanke hon ar ju anda hemma sa da kan hon ju ta tag i det dar med begravning och sant."
Sa praktiskt!!!



Ett litet foto fran en tidigare utflykt.

Ett besok i rehabcenter for orangutanger.

2 kommentarer:

  1. Vad kul ni verkar har det!!! Och så söt den lilla orangutang ungen är!!! Ta med den hem så ska "Monkey " här hemma ta hand om den=) Pappa Crille e typ lika hårig=) Hälsa alla!!

    SvaraRadera
  2. Tur Pelle är med, så Ni har någon som kan hålla i det praktiska :D

    SvaraRadera