Nu är det dax igen. Nu är det Borneo som står på tur. Resan kommer att kategoriseras som organiserat kaos. Ta sig dit, ta sig runt....


Vi kommer att flyga till Kuala Lampur, byta flyg och ta oss till Kuching i Borneo... efter detja vem vet.

För att summera, JA ALLT KAN HÄNDA!

__________________________________________________





tisdag 26 oktober 2010

Impalas och raddningsaktioner

Vi har aven varit ute pa bushwalks. Det betyder att man gar upp kl 5 och gar ut och letar efter djur. Jag, Pelle och var van Picket var ute och sag flera olika djur. Picket var valdigt duktigt pa att spara och vi kom valdigt nara bade noshorningar och flodhaster. Fast vi var lite oroliga eftersom Picket inte hade ett gevar med sig, han hade bara en lang pinne. Tror inte att peta en leopard i ogat hade stoppat den sa mycket.


Jag och min van Picket sitter och tittar pa noshorningarna i gryningen


Vi gick aven en bushwalk nar vi kom till andra reservatet, vi gick ut med en man som hette Victor. Han hade ett gevar iallafall men pa vagen ut ropar de andra till honom:
- Ga inte vilse sa vi maste hamta dig ...igen!
Vilka skojiga killar tankte jag.
Det forsta viktor sager ar.
- Vi kommer inte att se nagot idag!
Kul, lat mig garna betala 700 spann for att ga i 37grader!!!

Hela tiden sag vi dock impalas, och han verkade nojd over att vi kunde nagot sa varje gang jag sag en sa fragade jag:
-Impala?
och han svarade:
Impala!
Plotsligt kommer vi fram till en plats dar det ligger fyra ben med palsen kvar och en renslickad brostkorg. Victor sta och ser mycket ledsen ut nar jag sticker fram huvudet och sager:
-Impala?
och han svarar:
Impala!


Lejonspar!!!


Det var lejon som hade haft en liten latt lunch. Nu tittar han pa Pelle och fragar:
-Hur lang tid har vi pa oss innan det blir morkt?
Hur fan ska vi veta det. Vi trodde han ville testa oss om vi kunde svaret, det visar sig sen att han INTE visste svaret sjalv.
Vi fragade om han lamnades oss om vi skulle kunna ta oss hem sjalva.
-NO!
Vi fragde om man kunde vara ute nar det var morkt om man var erfaren?
-NO (Pratsam kille det dar!)

Vi gick och gick nar det belv morkare och morkare, han borjade prata ganska mycket i radion. Da dyker det upp en raddningbil. DA erkanner Victor att det ar valdigt farligt nu nar det ar mork, lejonen har borjat jaga.
TOPPEN tanker jag och pelle. Tar nog hellre en guide med en pinne och kannedom an en med gevar utan lokalsinne!


Jag och victor, ni ser inte men jag blanger pa honom!!

3 kommentarer:

  1. Han hade man gärna haft som guide, verkar vara en riktig klippa.....Puss

    SvaraRadera
  2. Härlig resa :)! Sydafrikaner kan vara de vänligaste folket jag mött :)!
    körde ni ändå upp till Mozambique och flög hem därifrån?

    MVH Mikke U

    SvaraRadera
  3. jag vill oxå :)!Mikke igen

    SvaraRadera