Nu är det dax igen. Nu är det Borneo som står på tur. Resan kommer att kategoriseras som organiserat kaos. Ta sig dit, ta sig runt....


Vi kommer att flyga till Kuala Lampur, byta flyg och ta oss till Kuching i Borneo... efter detja vem vet.

För att summera, JA ALLT KAN HÄNDA!

__________________________________________________





tisdag 26 oktober 2010

Rehabcenter

I mohnololololololo (som sagt vet inte hur det stavas) var vi pa ett rehabcenter for djur. Det varldigt kul att hjalpa till att mata och klappa djuren.

Moses, som jobbar pa centret berattade att den vanligaste fragan han fick om djuren var: Ska ni slappa djuren fria i det vilda?
Hans svar var alltid: Det finns inget vilt kvar i afrika kvar.


Jag och Pelle tyckte det var valdigt roligt att mata gamarna, vi tankte bada pa mia (pelles syster/ min van) som har en harlig forbi for faglar.

Sedan traffade vi en svart noshornings unge. Hon var valdigt sot. Nar vi gick dar ifran sprang hon efter mig. Vilket inte var sa konstigt, med tanke pa att nar hon sag min bakdel tankte hon att jag maste vara en noshorning med den roven.

2 kommentarer:

  1. vilket äventyr ni gör mina kära vänner!
    Kan ni inte ta med noshörningen hem??? och en apa kanske om ni ser någon=)?

    SvaraRadera
  2. Låter äckligt med gamar, mahh....Kanske ska påminna pelle att han åxå har fobi för fåglar

    SvaraRadera